E-Novine Kosova i Metohije

Hronologija događaja koji se tiču našeg života na KiM

E-Novine  Kosova i Metohije

09.01.2015 |08:00 – 23:55 Zašto Srbi gube sve na KiM? Zato što oni koji bi hteli da se predstavljaju KAO NEKI KOJI NEŠTO ZNAJU O KIM upravo nemaju pojma ni o čemu sa KiM ali se deklarišu kao „političari“!


 Zašto Srbi i Srbija gube sve na KiM?

Zato što oni koji bi hteli da se predstavljaju KAO NEKI KOJI NEŠTO ZNAJU O KIM upravo nemaju pojma ni o čemu sa KiM! Tako o Đakovici, pričaju oni koji nikada nisu ni kročili u nju a kamo li živeli ili nešto znaju o njoj, o Zajednici Srpskih Opština upravo pričaju oni koji rade na razjedinjenu i uništenju SRBA!

Krivi ljudi na mestima gde treba da su PRAVI ljudi, ili neprijatelji na mestima gde treba da su Prijatelji koji podržavaju da se gradi Srbija!

 

Tahiri: Nema ZSO do raspuštanja Civilne zaštite

Ministarka za dijalog sa Beogradom u Vladi Kosova Edita Tahiri izjavila je da je glavni problem u sprovođenju Briselskog sporazuma pitanje raspuštanja Civilne zaštite i da će tek nakon toga doći do formiranja Zajednice srpskih opština.Edita Tahiri 

„Treba sprovesti dogovor u oblasti pravosuđa a zatim ćemo doći do potpunog raspuštanja Civilne zaštite i prelazimo na Zajednicu, za koju se u sporazumu jasno kaže da će biti formirana na osnovu kosovskih zakona i Zakona o lokalnim samoupravama“, rekla je Tahiri.

U izjavi za prištinski dnevnik Kosova sot, Edita Tahiri je ponovila da Zajednica srpskih opština neće imati izvršnih ovlašćenja.

„Garantujem vam da Zajednica neće imati izvršna ovlašćenja. Razne osobe mogu da imaju neke iluzije ali neće biti izvršnih ovlašćenja“, rekla je Tahiri.

Tahiri je rekla da su predstavnici Srbije tokom pregovora u Briselu otvorili pitanje teritorije i dodala da je najveći problem Srbije spoljna politika.

„Nemamo zbog čega da se plašimo Srbije. Ona je malecka država sa slabom ekonomijom. Problem Srbije je u spoljnoj politici, jer je Srbija u nedoumici, ostala je između Moskve i Brisela.

Uverena sam da ćemo uz kapacitete koje imamo moći da ostvarimo svoje ciljeve u dijalogu u Briselu“, rekla je ona.

Đakovica: Izjava ministra ne doprinosi miru

Izjava ministra za zajednice i povratak u Vladi Kosova Aleksandra Jablanovića ne doprinose miru i poboljšanju odnosa među zajednicama, saopšteno je iz opštine Đakovica.

Povod za reakciju opštine Đakovica je izjava Jablanovića u kojoj je on aktivste pokreta Samoopredeljenje i nevladine organizacije „Protesti majki“ nazvao divljacima, jer su onemogućili raseljenim Srbima iz Đakovice da posete crkvu u tom gradu.

„Ovo je veliki praznik, divljaci koji su onemogućili Srbima da dođu svojim zapaljenim kućama neće služiti nikome. Mi ćemo zatražiti odgovornost od ministra unutrašnjih poslova povodom ovog događaja“, rekao je Jablanović u Zočištu, gde je bio zajedno sa ministrom rada Srbije Aleksandrom Vulinom, a prenose prištinski mediji.

U saopštenju opštine Đakovica se ističe da uvredljive izjave prema građanima Đakovice nemaju veze sa stvarnošću koja je stvorena na Kosovu, a još manje ministar koji nije zainteresovan da doprinese miru i poboljšanju odnosa.

„Da ga je to interesovalo Jablanović bi došao u Đakovicu i video bi najveću grobnicu u Republici Kosovo i bolje bi se upoznao sa realnošću u opštini Đakovica“, navodi se u saopštenju.

Dodaje se da opština Đakovica razume pravo na ostvarivanje verske slobode, ali da isto tako poštuje i pravo na miran protest, što je garantovano i ustavom Kosova.

Na izjavu Jablanovića i Vulina, prva je reagovala gradonačelnica Đakovice Mimoza Kusari Ljilja koja je na svom profili na Fejsbuku napisala da je 17 odsto građana ove opštine hrišchanske – katoličke vere i dodala da je to opština u kojoj je bilo najviše ubijenih, nestalih i silovanih od strane srpskih snaga tokom rata na Kosovu.

Vučić napušta mesto šefa Biroa

Beograd — Premijer Aleksandar Vučić je izjavio da će „sa zadovoljstvom“ da napusti mesto šefa Biroa za koordinaciju službi bezbednosti.

Foto: Beta, arhiva
 Vučić je najavio da će se u narednih nekoliko dana znati ime kandidata za tu funkciju.

„Sa najvećim zadovoljstvom ću napustiti tu funkciju, kao i mnoge druge, što će vas iznenaditi“, rekao je Vučić i dodao da on kao predsednik Vlade ima mnogo obaveza i da želi pre svega da se posveti rešavanju ekonomskih problema u zemlji.

On je precizirao da se zbog postavljanja novog šefa biroa više puta ove nedelje sastajao s predsednikom Srbije Tomislavom Nikolićem.

„Fer je što on hoće da čuje i moje mišljenje i u narednim danima imaćemo kandidata“, rekao je Vučić.

On je naglasio da s predsednikom ima dobre odnose i da je svaka kritika njegovog rada dobrodošla i da je uvek s pažnjom uvažava.

Upitan kako razume izjavu Nikolića da su na vlast zajedno došli i da će sa nje zajedno otići, Vučić je odgovorio da nema ništa protiv toga da on (Vučić) ode i pre.

„Ja njega (Nikolića) poštujem, smatram ga iskrenim prijateljem, a to ko je kako pobedio – Tomislav Nikolić je pobedio na predsedničkim izborima, a mi smo, kao što znate, imali izbore pre sedam meseci, a lista koja se zvala Srpska napredna stranka osvojila je 48,5 odsto glasova“, kazao je Vučić.

On je dodao da sumnja da bi bez podrške Tomislava Nikolića takav uspeh mogli da ostvare.

„Od mene reči sujete da čujete nećete. Mene to ne zanima“, kazao je Vučić.

Vučić je govorio i o tome ko želi smenu ministra pravde, o reformama u SNS…

Analitičari različito o promenama u službama bezbednosti

Analitičari različito gledaju na izjavu predsednika Srbije o potrebi promena u funkcionisanju Biroa za korodinaciju službi bezbednosti i samih službi, i dok jedni smatraju da su promene nužne, drugi ih vide kao deo političke utakmice.

Zoran Dragišić uveren je da su promene nužne, ali da u njih ne treba srljati, njegov kolega Alaksandar Radić je za to da u promene krene sama država da nam ne bi drugi to radili, a Predrag Petrović Nikolićevu izjavu smatra političkom, jer, tvrdi, ona ne vodi poboljšanju koordinacije rada, a najmanje je potrebna zato „što Vučić ne može da stigne da se bavi tim poslom“.

Ova se tema, inače, nametnula nakon izjave predsednika Srbije Tomislava Nikolića da među važnim poslovima u 2015. treba da bude provera sastava Biroa za koordinaciju službi bezbednosti.

To stoga što, kako je rekao, postoji manjkavost vezana za to ko odlučuje da li je dozvoljeno prisluškivanje i praćenje, a osim toga, „premijer Vučić od obaveza ne stiže da se bavi službama bezbednosti“, dok s druge strane ,od njih dobija samo „spletkarenja i ogovaranja“, koja sigurno nisu od interesa za državu.

U tom je smislu predsednik pomenuo i potrebu prespitivanja rada Biroa, što Dragišić ne spori, ali kako kaže, „u ovom trenutku država Srbija je stabilna i njena bezbednost nije vanredno ugrožena“, zbog čega ne vidi potrebu da se „srlja u zakonske promene bezbednosnih struktura“.

On, naime, smatra da te promene treba preduzeti prilikom promene Ustava, te da je zalaganje za hitnu izmenu zakonskog rešenja za bezbednosne strukture preuranjeno, ovo tim pre, dodaje, što je očigledno da će Srbija u procesu pridruživanja EU morati da menja i Ustav, a to je „idealno za izmene zakona o bezbednosnim službama“

Dragišić svoj stav zaključuje tezom da „u ovom trenutku Srbija niti je vanredno ugrožena pa da treba hitno promeniti rad bezbednosnih službi, niti su se te službe otrgle kontroli da sada moramo nešto hitno da radimo“.

Radić, međutim, koji ima sijaset primedaba na rad Biroa – da postoji samo na papiru, da „svaka služba radi za sebe“, da su prilike ostale onakve kakve su zatečene iz prošlosti, uveren je da se mora nešto promeniti i to odmah.

„U prethodnih nekoliko meseci u unutrašnjim intrigama u SNS bilo je primetno da se nešto dešava i u odnosima između vojne i civilne strukture i ponovo smo kao u stara vremene imali podsećanje na duboki konflikt između konkurentskih službi… svakom je poznat incident sa bratom premijera, incident sa prisluškivanjem“, naveo je Radić neke od razloga zbog kojih smatra da se hitno mora raditi na uspostavljanju savremenog i efikasnog mehanizma, a najpre na koordinaciji rada službi bezbednosti.

Radić ističe i da „dolaze vrlo brzo vremena kada će EU striktno analiziirati svaki potez koji se pravi na Balkanu i kada će kriterijumi za Srbiju biti znatno stroži nego za druge zemlje prilikom ulaska u EU.

Tu će morati da se odgovara na vrlo neprijatna pitanja i bilo bi bolje da srpska vlada radi unapred i pronađe mehanizme koji će zadovoljiti savremene standarde u kontroli sistema bezbednosti, rekao je Radić.

Za izvršnog direktora Beogradskog centra za bezbednosnu politiku Predraga Petrovića Nikolićeva izjava prvenstveno je političke prirode, jer, kako kaže, nema tu ideje da se poboljša nešto u koordinaciji rada, a najmanje je razlog taj što Vučić ne može da stigne da se bavi tim poslom.

Petrović je rekao da Vučić ni pre nije mogao da stigne da se bavi time, pa ipak „nije bilo inicijative za njegovu smenu“, a, kako objašnjava, takve inicijative ni ne treba da bude, jer je predsednik taj koji postavlja i razrešava sekretara Saveta za nacionalnu bezbednost, koji je ujedno i predsedavajući Biroa.

„Tako da mislim da je potrebno da se postavi novi čovek na čelo Saveta za nacionalnu bezbednost, odnosno da bude novi sekretar Saveta, ali čini mi se da su razlozi za takvu inicijativu čisto političke, a ne istinske prirode, odnosno da se nešto poboljša u koordinaciji rada službi bezbednosti“, rekao je Petrović.

On navodi i da, osim Biroa za koordinaciju službi bezbednosti, kako smatra, postoji veliki problem i u Savetu za nacionalnu bezbednost, jer više godina u tom telu nema ministra spoljnih poslova, predsednika skupštine…

„Pored sekretara Saveta, imamo i niz sistemskih problema koji se odnose na funkcionisanje Saveta, a koji se ne rešavaju dugi niz godina, tako da jako je važno pokrenuti to pitanje, otvoriti debatu i konačno nešto rešiti po tom pitanju na sistemskom nivou“, rekao je Petrović.

Međutim, i Petrović, kao i Dragišić smatra da promene nisu moguće, tj. da navedeno nemoguće učiniti pre nego što Ustav bude promenjen i pre nego što bude odlučeno da li će ostati politički sistem kakav je trenutno.

„Mislim da bi to pitanje trebalo rešavati na znatno ozbiljniji način u odnosu na ovaj na koji se sada rešava“, rekao je Petrović.

Komentarišući Nikolićevu ocenu da je potrebno „provetravanje Biroa„, Petrović navodi da je predsednik ostao nedorečen, jer se ne zna da li je mislio na provetravanje personalnog sastava, konkretno na sekretara Saveta, koji je i predsedavajući Biroa, ili se radi o promeni na sistemskom nivou i o uvođenju u članstvo još nekog političkog ili drugog državnog funkcionera u sastav Biroa.

Po prvom pitanju, naveo je Petrović, Nikolić ima odlučujuću reč, jer on postavlja i razrešava sekretara Saveta za nacionalnu bezbednost, odnosno šefa Biroa za koordinaciju službi bezbednosti.

„Dakle, nejasno je šta je Nikolić time hteo da poruči, osim da se zapravo radi o nekom sukobu između njega i Vučića i da želi više moći u odnosu na Vučića, ali na njemu je da postavi i razreši sekretara Saveta“, zaključio je Tanjugov sagovornik.

Nikolićevu izjavu i analitičar Dušan Janjić vidi kao indirektnu kritiku Vučiću, koji je postao premijer, a još predsedava Birou za koordinaciju službi bezbednosti.

Predsednik, zaključio je Janjić, ima obavezu da sagleda širi problem nego što je personalno pitanje ko će biti sekretar Saveta, jer, je, kako kaže, činjenica da koordinacija službi bezbednosti ne funkcioniše kako treba, ali da je to fenomen koji traje već neko vreme i može se vezati još za period kada je Boris Tadić bio predsednik države.

Janjić je naveo da Srbija nema Nacionalni savet za bezbednost, a koji je obično i najčešće uz predsednika države, odnosno pripada mu deo službi uz predsednika države i tu se nalazi koordinacija službi bezbednosti.

„Kod nas su u koordinaciji oni koji treba da budu koordinirani i kontrolisani preko koordinacije. Na primer, kod nas je u koordinaciji direktor BIA, koji nema tu šta da traži, jer treba da radi za koordinaciju i da mu ona deli zadatke, a ne da on sam sebi deli zadatke“, rekao je Janjić.

On je zamerio i što su sekretari službi, odnosno koordinativnih tela, ljudi iz službi što, kako smatra, „ne može po logici stvari“, jer Savet za nacionalnu bezbednost i Biro za koordinaciju službi služe kao jedna vrsta kontrole i usmeravanja rada službi.

„Mislim da je vreme, ne za proveru, nego za ozbiljnu reformu kabineta predsednika jer nacionalni savet ide uz predsednika. Videli smo da je Nikolić pokrenuo jednu kontradiktornu inicijativu – traži pojačana ovlašćenja, ali da ga ne bira narod na izborima, nego skupština, pa je kod njega najverovatnije prisutan i lični motiv jačeg političkog pozicioniranja“, smatra Janjić.

Centar za evroatlantske studije iz Beograda (CEAS) izrazio je odmah nakon Nikolićeve izjave zabrinutost paušalnim ocenama o manjkavostima funkcionisanja delova sistema bezbednosti Republike Srbije.

CEAS je u svom saopštenju naveo da su ad hok predlozi koje je predsednik dao kontraproduktivni i tendenciozni, te da „ne plediraju ka sistemskim rešenjima koja bi doprinela reformi sistema bezbednosti na način kojim bi se povećala civilna i demokratska kontrola nad njim“.

Postavi komentar